Tefal GV8460

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal GV8460 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

vdvkirsti 19-05-2014
Geschreven voor: Tefal GV8460

prima apparaat (behalve stomen op lage temperatuur, geeft bruine vlekken) alleen laat apparaat ons na 2,5 jaar in de steek (er zit 2 jaar garantie op, da's toch wel toevallig), plastic bak is gescheurd, waardoor stoom er aan de onderkant uitkomt en er kortsluiting ontstaat. Vanwege de prijs, vind ik deze levensduur veel te kort, daarom nu een Philips aangeschaft, vooral omdat ik de klanten/reparatieservice met andere producten als veel klantvriendelijker heb ervaren.

kvz100 22-08-2012
Geschreven voor: Tefal GV8460

Wat een heerlijk apparaat. Maakt het strijken weer leuk. Hiervoor had ik de oude versie, maar die ging helaas door eigen toedoen kapot.
De oude maakte veel meer lawaai dan deze nieuwe versie. Het scheelt echt een zee van tijd dat je aan het strijken bent. Blousjes met frutseltjes of van die hele dunne stof kun je heel gemakkelijk aan een hangertje stomen (pas op voor je vingers), maar ook je gordijnen. gewoon ophangen en zitten er nog kreuken in, even het strijkijzer eronder, stomen en ze hangen er weer mooi bij.
Helaas is hij wel duur, maar ik heb hem via internet en daar scheelde het maar liefst €70, dat het goedkoper was

Monica1978 16-08-2012
Geschreven voor: Tefal GV8460

Zelden heb ik zo'n spijt gehad van een aankoop als van dit strijkijzer. Sowieso was het geen slimme zet van mij om weer voor Tefal te gaan, ik had al 2 Tefal stijkijzers met stoomgenerator versleten, blijkbaar is de levensduur niet lang.

Vanaf de eerste keer dat ik het apparaat gebruikt komt er meer water uit dan stoom. De eerste strijkbeurten is het water nog schoon, daarna bruin. De vlekken gaan er alleen uit door (nog) een keer te wassen.

Eerst dacht ik dat ik zelf iets mis deed met de afstelling temperatuur vs. stoom maar het ligt toch echt aan het apparaat. Na het strijken ligt er ook een plas water op de vloer, dat druipt vanaf de onderkant strijkplank op de grond.

Verder zit de stoom-stoot-knop op een onhandige plaats, aan de onderkant van het handvat, net als de 'gewone' stoom knop. Als je er per ongeluk op drukt creeër je een waterval van rommel.

Ik vermoed dat ik binnenkort een ander apparaat ga aanschaffen, strijken is sowieso niet leuk maar met dit apparaat zeker niet. Jammer dat ze allemaal zo duur zijn.

ilonka68 12-09-2012

Ik heb precies dezelfde ervaring als Monica.
Na eerste strijkbeurten bruin water uit zool en water op de vloer na het strijken. Ik kan ook niet op lage temperatuur strijken want dan komt er gelijk bruin water uit de zool.
In 2010 de 1e gekocht. Retour in 2011. Moest 175 euro bijbetalen omdat ze dachten dat we ontkalkingsmiddel hadden gebruikt. Nu (sept. 2012) weer retour naar winkel. Ben de strijkijzer weer 3 weken kwijt en wacht nu af wat ze ermee doen. Ik wil deze stoomgenerator niet meer!!! Ik heb het vermoeden dat het bruine water gewoon roest is.

H.Snels 15-07-2012
Geschreven voor: Tefal GV8460

Voor mij is dit stoomstrijkijzer nog niet 1 ster waard.
Mijn was die ik wil trijken ofwel stomen is nog natter als dat het uit het wasmachine komt en verder kan ik alle zuivere was na te hehebben gestoomd opnieuw gaan wassen. Vooral witte broeken,witte overhemmden etc. Hier komen bruine vlekken op. Voor mij is dit strijkijzer waardeloos. Jammer dat mijn vorige stuk is gegaan.

Charlotte 1 01-06-2012
Geschreven voor: Tefal GV8460

Na een eerdere review, nog een aanvulling.
Nu 4 maanden in het bezit van dit prachtige strijkmonster, ben heel tevreden.
Het verbaast me wel, dat ik behoorlijk nattigheid op de grond vind onder de strijkplank als ik aan het strijken ben, 't gaat dwars door de strijktafel heen ondanks de extra molton op de strijktafel.
Dat had ik niet verwacht en eigenlijk ook geen rekening mee gehouden.
Ik leg nu een badlaken op de grond, maar weet eigenlijk niet of dat zo hoort. Dit vind ik het enige minpuntje.

Hilde 04-06-2012

Dat water op de vloer is heel normaal hoor!!!
Vandaar dat ik meteen de brabantia steam control strijkplank erbij heb aangeschaft.
Staat ook in mijn review!!!

mieke 1981 01-03-2012
Geschreven voor: Tefal GV8460

Gisteren dit prachtige apparaat binnengekregn, besteld via redcoon, daar was hij toch echt veruit het goedkoopste. Dit had ik eerder moeten doen,zelf in de ecostand krijg ik goed de kreukels eruit. Dit maakt het strijken weer leuk.
Ik heb ook meteen een nieuwe strijkplank gekocht van leifheit een extra brede voor 49,95 .
Na vele recensies gelezen te hebben had ik eerst oog op een ander apparaat,maar na deze recensies dacht ik misschien toch maar meteen iets meer geld uitgeven en dan heb ik ook echt een goede.
Nou ik heb net een goed voorraad was weggestreken en het is gewoon een aardigheid hoe goed het gaat.
Kortom ik kan het iedereen aanraden maar ik vind het niet nodig om die hele dure strijkplanken er bij aan te schaffen gewoon een met unithouder is voldoende naar mijn mening

Carlotte 11-02-2012
Geschreven voor: Tefal GV8460

Gisteren gekocht, gelijk goed gelezen.
Op m'n gemakje een mooi plekje gegeven.
Nu reeds 2 tanks leeg gestreken, met fantastisch resultaat.
Geen bruine vlekjes en/of kreukels in m'n witte tafellakens,servetten,overhemden,slopen enz,enz, had een behoorlijke achterstand met m'n strijk, 't lag al een poosje, nou dan weet je het wel.
Ik vind het een helse machine, geweldig.
De tijd zal leren of hij degelijk is, ik heb er wel vertouwen in.

Maria Zevenbergen 05-11-2011
Geschreven voor: Tefal GV8460

Heeft het model GV8460 gekocht hij strijkt heel goed maar als ik het stoomsysteem gebruik geef die bruine vlekken op mijn witte overhemden.En vind het jammer dat er geen sproeisysteem op zit voor als het erg gekreukeld is.Verder vind ik het een fijn strijkijzer wel erg duur.

H.Snels 15-07-2012

Ook bij mij krijg ik bruine vlekken. En alle was wordt erg nat. Ik vind dat vreselijk. Heb ookspijt dat ik dit stoomstrijkijzer heb gekocht

RipCurl 25-10-2011
Geschreven voor: Tefal GV8460

Had na enig twijfelen een stoom apparaat gekocht, want dat is het...een fors apparaat! Dat was voor mij toch wel een rede om het in eerste instantie niet te doen, maar na de 3e strijkijzer in 11 jaar tijd (iedere keer was het doorbranden het euvel), wilde ik na alle enthousiaste berichten het wel eens proberen. Diverse reviews bekeken, maar vele zijn gewoon niet objectief aangezien een 1 of een 10 niet mogelijk is. Voordeel was dat je nu de stoomgenerator 90 dagen kon gebruiken en als het niet beviel zonder opgaaf van reden terug kon geven en je geld terug kreeg. Dus een Tefal GV8700 bij de MediaMarkt gekocht, want die was 159 euro. Volgens de verkoopster een identiek apparaat tov de GV8250 alleen nieuwer. Het was een log en lawaaierig apparaat, dus wij die weer terug gebracht...maar het stomen beviel wel. Daarna via internet een GV8460 voor 185 euro aangeschaft en wat een verschil!!!

Deze is een stuk geruislozer en de extra stoomboost is een zeer welkome functie (naast de standaard stoom). Het strijken gaat werkelijk bijna 3x sneller dan voorheen. Het grote reservoir van 1,8L was ook een uitkomst aangezien bij de andere de 0,8L heel snel leeg was. Het snoer dat net als bij een stofzuiger inwendig oprolt is ook fijn. Voordeel is ook dat de stoomknop onder op het handvat zit (turbo is bovenop) en een schuif is ipv een draaiknop voor de temperatuur. De ECO stand is een beetje onzin, want dat gebruik je niet. Het afslaan na 8 minuten is ook erg fijn, maar vooral: hij is een stuk stiller dan het andere model. Dat leek namelijk net een Senseo koffiezetter, terwijl deze af en toe een beetje bromt. Het blijft een groot ding, dat wel, maar nu we hem hebben willen we ook nooit anders meer. Natuurlijk is hij duurder...veel duurder zelfs, maar de tijd die ik er mee terug win is het meer dan waard. Waar ik normaal 3 uur mee bezig was doe ik nu met gemak in 45 minuten.

Nadeel is wel dat we ook nog een nieuwe strijkplank moesten kopen. Tuurlijk is het niet nodig, maar de stoom condenseerd en geeft water op de grond. Hiervoor hebben wij de Brabantia SteamControl gekocht. Hierdoor hebben we geen druppels meer op de grond en is het strijkoppervlak groter geworden. Nadeel is hier ook weer dat deze groter (lees: breder -> 45cm) is om op te bergen en een stuk duurder (130 euro via internet). Het is al met al dus een forse investering geweest, maar gezien de tijdwinst wilde we dit graag doen. Nu heb ik dus tijd over om met de kinderen leuke dingen te gaan doen...en die tijd is onbetaalbaar!

Laten we hopen dat deze wel langer dan 5 jaar mee gaat...

Hilde 13-07-2011
Geschreven voor: Tefal GV8460

Na 2 andere (ook dure) stoomsystemen, die beiden net na de garantietermijn de geest gaven, na veel goede recensies te hebben gelezen, gekozen voor deze Tefal GV8460 en wat een verschil!
Strijkt echt veel gemakkelijker dankzij de zelfreinigende zool.
Maakt ook veel minder lawaai!
Na wat speurwerk gebruik ik gefilterd water uit mn Britta kan, omdat wij behoorlijk hard water hebben.
De watertank van 1,8 liter is ook super!
In combinatie met de Brabantia Steam Control geen water op de vloer!
Een echte aanrader!!!